Ben je misschien verkracht?

Toen ik nog dacht dat ik de enige was die graag veel met seks bezig was, werd me bijna aangepraat dat ik een probleem heb. Goede vrienden vertelden me dat er wel iets mis moest zijn met me als ik naar bed ging met veel mensen. Rondsletten is immers destructief gedrag. Er is me gevraagd of ik misschien seksueel misbruikt was toen ik jonger was. Waarom zou je anders zulk vreemde overtuigingen over seks hebben? Ik dacht eerst dat ik veel avontuurde omdat ik het leuk vond, no big deal, maar op een gegeven moment wist ik dat niet meer zeker. Als mensen je maar vaak genoeg vertellen dat je niet in orde bent, ga je vanzelf twijfelen.

Als ik de kink scene niet had ontdekt met al zijn sletten, sekspositieve sm’ers en polyamoureuze peeps, vraag ik me af hoe lang het had geduurd voor ik goed had leren omgaan met het gevoel van anders-zijn. Mijn kinky sociaal netwerk heeft me zeker een paar jaar zorgen bespaard.

Mijn vrienden bedoelde het destijds goed. Ze waren bezorgd omdat ze oprecht geloven meer seks en experimenteren (dan zij deden) een teken was dat iemand met zichzelf in de knoop zit.

En djeesh, man, dat is niet oké! Het is tijd om met een meer positieve blik te kijken naar liefde, lust en relaties. Ik stel voor; mensen die doen wat ze tof vinden met anderen die het ook tof vinden, zijn goed bezig. Ook wanneer het niet je cup of tea is. (Lees ook: sex-positive movement)

Geef een reactie

