Prostitutie niet legaal in NL

Hi there! Ik ben Hella, zelfstandig ondernemer in Nederland. Ik huur een kantoor waar mijn klanten komen voor de vele diensten die ik lever.

Ik sta de helft van al mijn inkomsten af aan de verhuurder van mijn kantoor. De verhuurder van mijn kantoor bepaalt mijn werktijden, welke diensten ik lever en mijn prijzen.

Ik doe niet mijn eigen financiële administratie. Met een opting-in regeling, die me geld kost, krijg ik contant uitbetaald na elke werkdag door de verhuurder van mijn kantoor.

Als mijn verhuurder me zat is, word ik eruit geschopt. Dat kan, want we hebben geen huurcontract en je mag altijd een ‘nieuwe’ huurder weigeren. Als mijn verhuurder me weigert, heb ik geen inkomsten meer.

Een andere kantoorverhuurder heeft weleens gezegd dat ik er alleen een ruimte kon huren als ik nergens anders zou werken. Dat is niet legaal, maar ja, je mag nog steeds een huurder weigeren.

Ik kan niet al te actief eigen aquisitie doen. Dan is mijn kantoorverhuurder bang dat ik mijn klanten meeneem naar een andere locatie. Mijn klanten zijn eigenlijk meer de klanten van mijn kantoor.

Eigenlijk is mijn verhuurder meer mijn werkgever. Of nou ja, in de praktijk dan. Niet op papier, dus ik heb geen voordelen van werknemerschap. Als ik ziek ben, heb ik geen inkomsten. Ik bouw geen pensioen op.

Als mijn verhuurder me op straat zet, stoppen al mijn inkomsten en ben ik al mijn klanten kwijt.

Mijn verhuurder kan belachelijke eisen stellen, want ze zijn het enige, goede kantoor in de omgeving. Concurrentie krijgen ze niet, want de gemeenten in de buurt zijn al jaren gestopt met het uitgeven van vergunningen voor locaties.

Sekswerk legaal in Nederland? Sure, buddy.

 

9 thoughts on “Prostitutie niet legaal in NL

    1. Ik zeg liever niet bij welke exploitant ik werk ivm privacy. Mijn punt was overigens niet dat zij iets verkeerd doen, ze spelen gewoon in op de huidige situatie. Het is NL regelgeving die een vrije markt en concurrentiewerking onmogelijk maakt!

      1. Hella, als je geen adres vertelt, hoe en waar moet ik dan komen, zeker via zo`n contact/datingsite waar je alleen met(dure)credit `s kan bet. en waar nooit een ontmoeting uit voort komt; alleen-maar ouwehoeren/over de heg praatjes daar leen ik me niet voor.

        Vgr.
        Dhr. S; Purmerend.

  1. Ik ben met je eens dat er geen concurrentie is en dat dat slecht is. Ik vind wel jammer dat je de opt-in regeling niet wat beter uitlegt. Het gaat daarbij namelijk om een belasting constructie. Het geld dat je aan het eind van de dag krijgt is wel jou netto verdienste er gaat geen belasting meer af. Dus in die
    zin hoeven we geen medelijden met je te hebben.
    Toch zou ik ook graag zien dat jou beroep op een normale manier behandeld wordt, dus geen speciale regelingen maar gewoon zzper zoals ieder ander (bv kapper of glazenwasser).

    1. Hi! Je hoeft sowieso geen medelijden met me te hebben, ik heb het goed voor elkaar! 🙂

      Mijn punt was ook dat juist regelgeving vanuit de overheid – zoals het verplicht stellen van het gebruiken van opting-in regeling en het niet uitgeven van nieuwe ‘seksvergunningen’ – me kwetsbaar maakt.

      Ik vind mijn exploitant erg tof, zij doen gewoon hun business in de markt zoals deze is. Het is de markt, en hoe deze door de overheid wordt gereguleerd, die het probleem vormt!

  2. “Eigenlijk is mijn verhuurder meer mijn werkgever. Of nou ja, in de praktijk dan. Niet op papier, dus ik heb geen voordelen van werknemerschap. Als ik ziek ben, heb ik geen inkomsten. Ik bouw geen pensioen op.”

    Ik vraag me af hoe de belastingdienst hierover denkt. In alle andere sectoren was de fiscus al lang eens zijn langsgekomen om inkomstenbelasting te innnen. Dit soort schijnzelfstandigen of verkapt werkgeverschap zijn al langer mikpunt van de fiscus: http://www.volkskrant.nl/politiek/belastingdienst-pakt-schijnzelfstandige-aan~a3631826/

    Als ik jouw relatie tot je kantoorverhuurder zo lees dan is er echt geen sprake van dat je een zelfstandig ondernemer bent. Dan ben je gewoon in loondienst en wordt de ZZP constructie misbruikt om geen loonbelasting en sociale premies te betalen. Als je écht zelfstandig ondernemer was geweest dan had je ook tegelijkertijd bij andere verhuurders werkruimte mogen huren en ook zelf actief klanten mogen werven, om er zo maar even twee dingen uit je voorbeeld bij te halen.

Geef een reactie

